„19 év – 19 km” – EU-s futás

Gyakran feltett kérdések

  1. Meddig mondhatom vissza a nevezésemet?
    A nevezés lemondására, illetve átadására 2023. május 1. 22 óráig van lehetőség.
  2. Lesz csomagmegőrzés?
    Ingyenes ruhatár lesz, de értékmegőrzést nem tudunk vállalni. Sporttáskánál nagyobb méretű táska nem adható le.
  3. Hol tudok majd átöltözni?
    A versenyközpontban felállított és erre a célra kialakított sátrakban.
  4. Kapok pólót?
    Igen, minden regisztrált versenyző kap egyedi emblémázott pamutpólót. A pólókat a rajtszám átvételekor adjuk át az előre regisztrált versenyzőknek.
  5. A rajtnál és a célban lesz elég mellékhelyiség?
    Igyekszünk megfelelő számú illemhelyet biztosítani, azonban sorban állással számolni kell. Előre is köszönjük a türelmet!
  6. Futhatok a kutyámmal?
    Saját, futótársaid és a kutyád biztonsága érdekében kutyával futni tilos.
  7. Hallgathatok zenét futás közben?
    Igen, de csak úgy, ha csak az egyik füledben van fülhallgató. Saját biztonságod érdekében fontos, hogy meghalld a szervezők, rendőrök útbaigazítását.
  8. Jöhet mellettem biciklivel vagy futva a barátom regisztráció nélkül?
    Nem, ez a versenyzők biztonsága érdekében tilos.
  9. A versenyt akkor is megtartják, ha esik az eső?
    Igen, a versenyt eső esetén is megtartjuk.
  10. Miért pont ekkor van az EU-s futás?
    Magyarország 2004. május elsején csatlakozott az Európai Unióhoz. Az idei EU-s futás 19 km-e a csatlakozás óta eltelt 19 évet jelképezi. Az Európa-napot egész Európában a futóverseny után két nappal, május 9-én ünneplik, a történelmi jelentőségű Schumann-nyilatkozat évfordulóján. Ez a nap az európai béke és egység ünnepe.
  11. Van szintidő?
    Igen, idén is van szintidő. A verseny teljesítésének szintideje a „19 év – 19 km”– EU-s futáson 2 óra 30 perc.
  12. Lesz teljes útzár?
    A rendezvény útvonalának biztosítását a rendőrség, a polgárőrség, valamint a rendezők segítik. A verseny útvonalán nem lesz teljes útzár, ezért minden versenyző mindig a kijelölt útvonalon köteles haladni.
  13. Babakocsival is részt lehet venni a futáson?
    Igen, a szülők kizárólagos felelőssége mellett babakocsival is részt lehet venni a futáson. A szervezők mindennemű felelőssége kizárt.
  14. Akadálymentes lesz a futás útvonala?
    Igen.
  15. Hány éves kortól lehet nevezni?
    A versenyen csak 2013. május 7. előtt születettek (tízévesek vagy annál idősebbek) indulhatnak.
  16. Mikor és hol lehet átvenni a rajtszámot és a váltóbotot? Mikor kapom meg a pólót?
    A legegyszerűbben a verseny előtti napokban, május 2-től 5-ig, 11 és 19 óra között, az Európa Pontban (1024 Budapest, Lövőház u. 35.) lehet átvenni a rajtcsomagot. Bár a verseny helyszínén (Szabadság tér), május 7-én, vasárnap reggel 7 és 9 óra között is lesz majd mód a rajtszám, a váltóbot és a póló átvételére, minden versenyzőt arra biztatunk, hogy ezt még a futás előtti napokban, az Európa Pontban tegye meg. Mindent elkövetünk, hogy a helyszínen is gyorsan haladjon a sor, de ha sok résztvevő hagyja a rajtszám átvételét a futás reggelére, akkor sajnos némi várakozásra lehet majd számítani. A rajtszám átvételének lehetséges módjai a nevezést visszaigazoló e-mailben és a versenykiírásban is megtalálhatók. Fontos, hogy a megadott időpontokon kívül a rajtszámok felvételére nincs mód.
  17. Indulhatok egyéniben és váltóban is?
    Igen, átversenyzés lehetséges: a váltók első tagjai a váltás után továbbfuthatnak, és teljesíthetik a második és harmadik kört is. Az ő eredményüket az egyéni indulók között is értékeljük, amennyiben rendelkeznek egyéni nevezéssel is.
  18. A 2 és 3 fős váltók külön lesznek értékelve?
    A 2 és 3 fős váltóknál nincs külön kategória, minden induló csapatot egy kategóriában értékelünk. A váltókon belül a női, a férfi és a vegyes kategóriák lesznek külön díjazva függetlenül attól, hogy hány tagból állt a csapat.
  19. Készülnek fotók a versenyről? Hol nézhetem meg őket?
    Ahogy a korábbi években, idén is profi fotósok örökítik meg az EU-s futást az útvonal több pontján. A képeket a versenyt követően ismét ingyenesen tölthetitek majd le a futofoto.hu oldaláról, valamint az Európa Pont Flickr oldaláról.
  20. Milyen ajándékokat lehet nyerni a tombolahúzáson? Mikor és hol lesz a sorsolás?
    A tombolahúzáson a következő nyereménytárgyakat sorsoljuk ki: 5 db okosóra, 5 db okoskarkötő, 5 db hátizsák. A tombolahúzásra a versenyt követően, az eredményhirdetéssel egybekötve az Európa-napi fesztivál nagyszínpadán kerül sor. A tombolán való részvételhez a célba érkezést követően a rajtszámod perforált részét kell majd bedobnod a kijelölt helyre.
  21. Lesz kerékpármegőrző a verseny ideje alatt?
    Nem, a verseny ideje alatt kerékpármegőrzőt sajnos nem tudunk biztosítani.
  22. Sikeres nevezésem után tudok változtatni a regisztrációmon egyéni kategóriáról csapatra vagy fordítva?
    Igen, semmi baj, ha meggondoltad magad, a NEVEZÉS/LEMONDÁS menüpontban tudsz nevezni a másik kategóriára, ugyanakkor kérünk, hogy gondolj futótársaidra, és mondd le azt a nevezésedet, amelyikkel nem szeretnél élni.
  23. Van arra lehetőség, hogy három helyett kétfős csapattal induljunk váltó kategóriában?
    Igen, futhattok ketten is váltót, viszont a váltóhelyek adottak a 3×6,3 km-es körből álló útvonalon. Ebben az esetben az egyik váltótagnak két kört kell teljesíteni, vagyis 12,6 km-t, a másiknak egy kört, vagyis 6,3 km-t.